نظافت مبلمان در کمتر از ۱۵ دقیقه | چگونه به جنگ لکه‌های آب و روغنی برویم

در برخی از مواقع لکه‌های چربی‌ها دشمن زیبایی مبلمان ما می‌شوند؛ هرچند جنگ با این لکه‌ها دشوارتر است، اما پاک‌کردن آنان نیز غیرممکن نیست. بهترین راهکار برای حذف لکه‌های روغنی پاشیدن جوش شیرین است.
نظافت مبلمان در کمتر از ۱۵ دقیقه | چگونه به جنگ لکه‌های آب و روغنی برویم
کد خبر : ۵۲۹۵۷

خبرگردون | اگر زمان اندکی برای تمیزی مبلمان خود دارید، بهتر است این استراتژی سریع را برای از بین بردن کثیفی و لکه‌های روی مبلمان اتاق نشیمن امتحان کنید.

به گزارش سایت realsimple، تقریبا همگی ما نقطه مشخصی در خانه برای چرت زدن، و یا تماشای تلویزیون روی مبل راحتی و یا حتی کلاسیک داریم و برخی از ما حتی برای کمی کار یا مطالعه هم حاضر نیستیم، این نقطه امن را رها کنیم. 

اگر عاشق خوردن و نوشیدن روی صندلی مورد علاقه‌تان هستید، بدون شک تاکنون بعد از ریختن حتی یک لیوان آب روی تشک یا کوسن‌های مبل منزل خود یا دوستان‌تان غرغر‌های زیرلبی را شنیده‌اید، اما نگران نباشید چراکه راه‌حل‌های ساده و سریعی برای شکست لکه‌های ساده و حتی سرسخت و روغنی وجود دارد.

در اینجا باید گفت خوشبختانه، اگر حدود ۱۵ دقیقه وقت دارید، می‌توانید تنها با چند ابزار و محصولی که احتمالاً در دسترس دارید، روکش‌ها را تمیز کنید. این نکته را فراموش نکنید که اگر به سرعت وارد عمل شوید، با فاجعه روبه‌رو نخواهید شد.

قبل از شروع هرکاری به سراغ برچسب‌های بروید که سازنده برای مراقبت بهتر آن را روی محصول خود نصب می‌کند. این تگ‌ها معمولا کد‌های دارند که بهترین روش برای تمیز کردن پارچه را به شما گوشزد می‌کنند.

W یا W-S به این معنی است که می‌توانید مبلمان خود را به راحتی با یک محلول مبتنی بر آب تمیز کنید.
X یا S به معنای استفاده از جاروبرقی، بخارشور و یا مواد شوینده‌ های موجود در بازار است. 

اگر مبلمان شما این برچسب‌های هشداردهنده را ندارد، بهتر است ابتدا به سراغ قسمت‌های بروید که چندان جلوی چشم نیستند. پس از آن، ابتدا روی مبل خیس‌شده را جاروبرقی بکشید. اگر جاروبرقی شما به مکنده مجهز است، آن روی حالت مایعات تنظیم کنید و برای جذب حداکثری رطوبت از آن بهره ببرید.

همچنین می‌توانید محلول سرکه رقیق‌شده را نیز امتحان کنید. اگر با روشی گفته شد، لکه از بین نرفت، یعنی آب با الیاف پارچه عجین شده و مولکول‌های آب به ذرات و گرد و غبار‌های پنهان چسبیده است. بنابراین سرکه می‌تواند به عنوان یک محلول نیرومند قوی وارد عمل شود، اما به شرطی که آن را رقیق کرده و به آرامی اسپری کنید.

سپس با یک حوله تمیز محل را خشک کنید؛ ترجیحا از حوله‌های میکروفایبر که قدرت جذب بالای دارند، استفاده کنید. این حوله‌ها ضد خش نیز هستند و به‌راحتی می‌توانند تا هفت برابر وزن خود، آب جذب کنند.

جنگ با لکه‌های روغنی

در برخی از مواقع لکه‌های چربی‌ها دشمن زیبایی مبلمان ما می‌شوند. هرچند جنگ با این لکه‌ها دشوارتر است، اما پاک‌کردن آنان نیز غیرممکن نیست. بهترین راهکار برای حذف لکه‌های روغنی پاشیدن جوش شیرین است.

جوش شیرین قدرت جذب بالای دارد و تنها پاشیدن آن روی لکه‌های چرب می‌تواند آنان را برای همیشه نابود کند. برای تاثیر بیشتر بهتر است ۱۵ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید تا جوش شیرین‌ها کاملا خیس و جذب شوند. سپس با جاروبرقی روی آن را تمیز و با یک حوله نرم و خشک روی سطح مبل را کاملا پاک کنید.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر